Przemysł sprzątający staje się coraz bardziej konkurencyjny. Coraz trudniej jest wygrywać kontrakty, jeśli wykonawcy usług budowlanych nie są w najniższej lub najniższej ofercie. Chociaż cena często wygrywa umowy, jakość zachowuje klientów. Firmy sprzątające muszą jednocześnie znaleźć sposób na kontrolę kosztów i poprawę jakości. Jednym ze sposobów jest skoncentrowanie się na wydajności.
Statystyki dotyczące zatrzymywania klientów w branży sprzątającej są otrzeźwiające. Każdego roku traconych jest ponad 50 procent komercyjnych umów na sprzątanie. W większości właściciele firm nie chcą obniżać kosztów sprzątania, zmieniając firmy sprzątające. Po prostu nie są zadowoleni z usług, które otrzymali.
Ceny są obliczane przy użyciu stawek produkcyjnych. Im szybsze sprzątanie woźnych, tym niższa cena, co zwiększa szansę na wygranie kontraktów. Doświadczeni sprzedawcy mogą ustalić, ile czasu zajmie szybkie oczyszczenie obiektu. Ale ile czasu spędzają na obciążeniu zakładu, aby znaleźć sposoby na zwiększenie wydajności (tj. Skrócenie czasu czyszczenia), poprawę jakości i obniżenie kosztów w tym samym czasie?
W rezultacie oferty są ustalane wstecz. Wielu sprzedawców wchodzi do placówki dla potencjalnych klientów i zastanawia się, jaką cenę muszą uzyskać, aby wygrać pracę. Ale naprawdę zbliżają się do licytowania wstecz. Uwaga powinna początkowo skupić się na wydajnościach, które można zastosować w celu zwiększenia szybkości produkcji. Jaki przepływ pracy będzie najbardziej wydajny? Czy przejście na odkurzacz plecakowy lub inny sprzęt może skrócić czas czyszczenia? Czy zespół dwóch woźnych wykona pracę wydajniej niż jeden?
O ile BSC nie obsługują bardzo dużych kont, mogą nie myśleć o wydajności swojego sprzętu. Jednak proste zmiany, takie jak stosowanie odkurzaczy plecakowych zamiast pojemników, mogą znacznie skrócić czas czyszczenia. Innym przykładem są płaskie mopy bez wiaderka. Są bardziej wydajne i w wielu przypadkach osiągają lepsze wyniki niż mopy sznurkowe. Te alternatywne produkty mogą początkowo być droższe, ale inwestycję można szybko odzyskać, zmniejszając koszty pracy.
Oczywiście zmiana nigdy nie jest łatwa. Ludzie są przyzwyczajeniami. BSC zwykle używają tego samego rodzaju sprzętu i materiałów, ponieważ jest to łatwiejsze niż wypróbowanie czegoś nowego. Jednak sekretem wydajności jest nadążanie za zmianami technologicznymi i wypróbowywanie nowego, bardziej wydajnego sprzętu.
Książka „612 Cleaning Times” opublikowana przez ISSA pokazuje, w jaki sposób wysokowydajny sprzęt i narzędzia mogą poprawić wydajność. Przewodnik jest bardzo szczegółowy, porównując czasy czyszczenia, jakich można się spodziewać z różnymi rodzajami odkurzaczy, mopów itp. Jednak ta książka powinna być jedynie początkiem. Aby zwiększyć dokładność, BSC powinny przeprowadzić własne badania czasu na używanym sprzęcie. Ponadto BSC powinny przeprowadzić próby czasowe z nowymi produktami do porównania. Na przykład czyszczenie tego samego obiektu za pomocą odkurzacza plecakowego w porównaniu do stojaków lub kanistrów.
Zmieniając bardziej wydajny sprzęt i narzędzia czyszczące, BSC poprawiają również ich jakość. Wyobraź to sobie: BSC przeznaczyła określoną ilość czasu na oczyszczenie obiektu. Jeśli odkurzanie zajmuje dłużej ekipom sprzątającym, ponieważ nie używają odkurzaczy plecakowych o wysokiej wydajności, marnuje się cenny czas i jednocześnie szkodzi jakości. Spędzając zbyt dużo czasu na odkurzaniu, dozorcy mają mniej czasu na inne zadania.
Te zmiany produktów można wykorzystać jako skuteczne narzędzie sprzedaży. Jeśli BSC chcą pokazać potencjalnym klientom, czym różnią się od poprzedniej firmy sprzątającej, zajrzyj do szafy dozorcy, aby ocenić rodzaj sprzętu używanego przez poprzednią firmę.
Takie podejście stosuje Think ECO think BIO . Na przykład, podczas zwiedzania obiektu, jeśli w szafie dozownika znajduje się pionowy lub kanisterowy odkurzacz, jest to idealna okazja, aby wyjaśnić zalety odkurzacza plecakowego i jak korzystanie z tego produktu poprawi jakość czyszczenia przy jednoczesnym zachowaniu budżetu.
Firmy sprzątające muszą znaleźć sposoby konkurowania ceną, aby rozwijać swoją działalność. BSC nie powinny padać ofiarą zakupu tańszego sprzętu, tylko po to, aby obniżyć koszty, biorąc pod uwagę konto. Kontrahenci muszą myśleć długoterminowo i inwestować w urządzenia o wysokiej wydajności, takie jak odkurzacze plecakowe, aby obniżyć koszty pracy i poprawić jakość. To jest klucz do utrzymania klienta.