Sprzątanie klatki schodowej. Wyczyść klatkę schodową

Sprzątanie klatki schodowej to dosyć wymagające zadanie. Wynajmujący może zaliczyć koszt sprzątania klatki schodowej do kosztów dodatkowych najemcy. Jeśli zostało to uzgodnione w umowie najmu, najemcy mogą oczywiście również zająć się sprzątaniem. Następnie najemcy muszą wykonać prace zgodnie z harmonogramem sprzątania. Jednak często pojawiają się z tym problemy. Tutaj pokazujemy, na co należy zwrócić uwagę podczas sprzątania klatki schodowej.

Sprzątanie klatki schodowej. Regulamin domu i harmonogram sprzątania

W niektórych przypadkach plan sprzątania jest ustalany przez samą wspólnotę domową. Jeśli najemcy nie mogą uzgodnić planu, zostanie on sporządzony przez wynajmującego lub jego agenta.

  • Przeczytaj także – Łatwy sposób na czyszczenie białych podeszw butów
  • Przeczytaj także – Czyszczenie rakietek do tenisa stołowego: dla lepszej dynamiki
  • Sprawdź również – Dla większej higieny: Skutecznie wyczyść termos

Sprzątanie klatki schodowej. Zgodność z planem

Wszyscy najemcy muszą przestrzegać planu sprzątania. Ale oczywiście w prawdziwym życiu nigdy nie jest to takie proste. Czy z własnej winy, czy z lenistwa, nie każdy najemca trzyma się harmonogramu sprzątania. Są też najemcy, którzy nie dbają o sprzątanie.

Ale najemcy nie muszą się tym martwić. Wszystko, co musisz zrobić, to powiadomić właściciela lub zarządcę. Następnie muszą zająć się problemem.

Sprzątanie klatki schodowej. Przydziel koszty

Sprzątanie klatki schodowej.

W międzyczasie sądy uznały nawet, że wynajmujący nie musi uprzedzać najemcy, który nie wywiązuje się ze zobowiązań, ale może zlecić wykonanie profesjonalnej usługi sprzątania, zwłaszcza jeśli dany najemca nie sprzątał częściej. Koszty muszą być ponoszone przez najemcę.

Modyfikacja umowy najmu

Wynajmujący nie może jednak wynajmować usługi sprzątania na stałe ze względu na najemcę, który nie wywiązał się ze swojego zadania. Pozostali lokatorzy nie mogą być pokrzywdzeni z powodu czarnej owcy. Byłaby to również swego rodzaju zmiana pierwotnej umowy najmu. Może jednak zgodzić się ze wszystkimi lokatorami, jeśli się zgodzą, że w przyszłości sprzątanie zawsze przejmie profesjonalna firma sprzątająca.

PORADY & TRIKI

Jeśli można przewidzieć, że z przyczyn zawodowych lub prywatnych nie będziesz w stanie wykonać usługi sprzątania na czas, zwróć uwagę na to przy podpisywaniu umowy najmu i zwróć się do profesjonalnej firmy o wykonanie Twoich zadań.

Inni najemcy również mogą przyłączyć się do tej praktyki, bo kto dziś ma czas na pełen etat, aby w odpowiednim czasie wykonać usługę sprzątania?