Układarki do trawnika. Na co zwrócić uwagę?

Układarki do trawnika.

Układarki do trawnika o standardowych rozmiarach są dostępne u większości producentów i sprzedawców w podobnych cenach. Produkty z barwnikiem lub specjalną mieszanką betonową mają większe różnice cenowe. Jednak często decydującym czynnikiem jest transport.

Układarki do trawnika. Zwróć uwagę na koszty transportu

Duży ciężar rozkładarek do trawy i ich względna nieporęczność często mają znaczący wpływ na cenę sprzedaży. Jeżeli podczas poszukiwań i porównania cen trafiłeś na szczególnie dobrą ofertę, to przede wszystkim musisz zwrócić uwagę na dokładny opis kosztów transportu i rozładunku. Podczas gdy czyste koszty transportu na określoną odległość często można łatwo porównać i wyraźnie zidentyfikować, lokalne warunki na placu budowy odgrywają ważną rolę. Układarki do trawnika są zwykle układane na paletach i nie można ich – podobnie jak innych rodzajów kostek – wylewać. Dlatego w punkcie rozładunku wymagana jest wystarczająca ilość miejsca, aby móc korzystać z wózka widłowego. Jeśli między miejscem rozładunku a placem budowy jest odległość,transport palet z pojazdu na miejsce użytkowania jest dodatkowo płatny. To samo dotyczy materiałów wypełniających, takich jak tłuczeń i żwir. Jako kolejny czynnik kosztowy, niektórzy dostawcy pobierają opłatę za odkładanie poszczególnych rozkładarek do trawy z palety, co może być obowiązkowe w przypadku europalet wielokrotnego użytku.

Wskazówki dotyczące zakupu

Układarka do trawnika
Trawnik

Jeśli kupujesz rozściełacze do trawy razem z układaniem, cena czystego materiału nie jest jedyną wartością orientacyjną. W zależności od obszaru i wysiłku, firma rzemieślnicza może na przykład zaoferować instalację wspomaganą maszynowo. W takim przypadku należy porównać cenę wynajmu za specjalną maszynę z zaciskami montażowymi, która jest zazwyczaj obliczana ryczałtowo, z czasem zaoszczędzonym podczas montażu. Dobrym sposobem jest sporządzenie oferty na piśmie i przedstawienie jej innym dostawcom przed zakupem kostki brukowej. Jeśli masz taką możliwość, zanonimizuj oryginalną ofertę i nie zostawiaj jej na piśmie konkurentom.