Zaprawa z żywicy. Zaprawa do fugowania z żywicą syntetyczną zamiast cementu

Zaprawa z żywicy

Zaprawa z żywicy. Zaprawy do fugowania na bazie żywicy, wraz z produktami na bazie cementu, są najczęstszym wyborem do spoinowania. Ponieważ w większości przypadków tynki przesuwają się na wysokościach montażowych, które zapewniają wystarczającą przyczepność do powierzchni bocznej, można zastosować oba warianty. W przypadku zaprawy z żywicy syntetycznej nie tworzy się film cementowy.

Zaprawa z żywicy. Mieszanie i zamiatanie odbywa się szybko

Ogólnie rzecz biorąc, zaprawa do fugowania kostki brukowej może być stosowana w każdej konstrukcji podłogowej o głębokości spoiny wynoszącej trzydzieści milimetrów lub więcej. Produkty na bazie żywic syntetycznych są dostępne w wersjach wodoodpornych i wodoszczelnych. Sposób obróbki jest bardzo podobny i, jak w przypadku wszystkich fug, odbywa się poprzez zamiatanie. Zwykle wymagana jest minimalna szerokość spoiny wynosząca pięć milimetrów.

Obróbka zaprawy fugującej z żywicy syntetycznej jest technicznie prosta. Zaprawy miesza się z dodatkiem wody zgodnie z instrukcją producenta. Po ruchach mieszających trwających od 10 do 15 minut i po kilku minutach dojrzewania można przystąpić do nakładania spoiny po ostatnim wymieszaniu.

Zaprawa z żywicy. Wypełnij szczeliny

Zaprawa z żywicy
Zaprawa z żywicy

Wspólny związek jest wciśnięty do stawów z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi, takich jak wspólny żelaza po zamiatanie. Ten proces powtarza się, dopóki nie ma już luzu podczas wciskania. Po zgrubnym wyrównaniu powierzchni i wyrównaniu powierzchni spoin, zaprawa do spoinowania musi związać przez około trzydzieści minut.

Zaprawa do spoinowania na bazie żywicy syntetycznej pod względem składu i właściwości musi być dobrze dostosowana do miejsca stosowania i obciążenia ruchem. Obciążenia ruchem podzielono na trzy klasy.

Zaprawa z żywicy. Sygnalizacja świetlna

Chodnik na tarasach, prywatne ścieżki ogrodowe z przeznaczeniem dla pieszych, wejścia do domów. W tej klasie obciążenia dostępna jest również zaprawa do fugowania kostki brukowej, którą można nakładać od szerokości spoiny wynoszącej trzy milimetry.

Średnie obciążenie ruchem

Obszary utwardzone rzadko lub sporadycznie używane przez pojazdy, takie jak garaże i garaże, podjazdy i tarasy na terenach prywatnych, wysoka częstotliwość ruchu pieszych, w tym rowerów i wózków dziecięcych.

Duży ruch

Publiczne drogi komunikacyjne, na których poruszają się pojazdy, place lub posesje, na których przemieszcza się i parkuje ciężki sprzęt, taki jak dźwigi, koparki lub inne maszyny robocze.

Zaprawa do fugowania z żywicą syntetyczną do lekkich obciążeń ruchem drogowym wysycha około dwunastu godzin. W tym czasie powierzchnie muszą być suche. W przypadku średniego natężenia ruchu należy odczekać około tygodnia przed jazdą po świeżo spoinowanej nawierzchni brukowej.

PORADY I WSKAZÓWKI

Aby w bezpieczny sposób wykluczyć tworzenie się mostów lub powstawania ubytków w spoinach nawierzchni, można uzyskać „efekt szlamu” dodając dużą ilość wody podczas zamiatania zaprawy do spoinowania.